* התשלום מאובטח
ילדים עם הפרעת קשב מרגישים הרבה פעמים שונים, לא מובנים, ומקבלים הרבה מאוד ביקורת מהסביבה ומעצמם.
בספר השירים הזה, שנכתב ע"י מדריכת הורים מומחית בהפרעת קשב וריכוז, יש שירים שנכתבו מתוך שיחות עם הרבה ילדים.
השירים מתארים, עם המון הומור ואמפתיה, את החוויה של הילד. בבית, בבית הספר וביחסים עם המשפחה.
הילדים וגם ההורים מגלים שיש בהפרעת הקשב גם צדדים חיוביים ושיש להם כח על.
הספר משמש גם להורים ולמטפלים כדי להנגיש לילד את הפרעת הקשב ולפתוח שיח על הנושא ממקום מכיל ומחבק.
לילדים, להורים, לצוותים חינוכיים ולמטפלים
לילדים: הספר כתוב כספר ילדים בגיל בית הספר היסודי והוא מאפשר לילד לבטא את עצמו, להרגיש אהוב ומקובל. להבין שהוא לא חריג ושונה. ושרואים ומבינים אותו.
להורים: כדי שידעו איך הילד מרגיש וחושב. כדי שיבינו מה הקשיים שאיתם הוא מתמודד.
כדי שיוכלו לפתח איתו שיח ולהראות לו שהוא מובן ומוערך. ואולי גם להיזכר בילדות שלהם ובהתמודדות שהם חוו.
למורים וצוותים חינוכיים: שמתקשים לנהל שיעור בכיתה שבה יש בעלי הפרעת קשב ומנסים להבין מה החוויה של ילד כזה בכיתה ואיך לעזור לו.
בעיקר להבין שהתנהגות הילד לא נובעת מהתרסה או בדיקת גבולות אלא מאתגרים בהתנהלות בכיתה.
למטפלים: למי שעובד עם ילדים בעלי הפרעת קשב ורוצה להבין את עולמם ואת הדרך להגיע אליהם ולעזור להם
לילדים, להורים, לצוותים חינוכיים ולמטפלים
לילדים: הספר כתוב כספר ילדים בגיל בית הספר היסודי והוא מאפשר לילד לבטא את עצמו, להרגיש אהוב ומקובל. להבין שהוא לא חריג ושונה. ושרואים ומבינים אותו.
להורים: כדי שידעו איך הילד מרגיש וחושב. כדי שיבינו מה הקשיים שאיתם הוא מתמודד.
כדי שיוכלו לפתח איתו שיח ולהראות לו שהוא מובן ומוערך. ואולי גם להיזכר בילדות שלהם ובהתמודדות שהם חוו.
למורים וצוותים חינוכיים: שמתקשים לנהל שיעור בכיתה שבה יש בעלי הפרעת קשב ומנסים להבין מה החוויה של ילד כזה בכיתה ואיך לעזור לו.
בעיקר להבין שהתנהגות הילד לא נובעת מהתרסה או בדיקת גבולות אלא מאתגרים בהתנהלות בכיתה.
למטפלים: למי שעובד עם ילדים בעלי הפרעת קשב ורוצה להבין את עולמם ואת הדרך להגיע אליהם ולעזור להם
לאחר שנים של עבודה עם משפחות שבהן יש הפרעת קשב, ריכוז ופעלתנות יתר, הבנתי שאחד מהקשיים הוא להסביר לילד את ההפרעה.
לפתוח איתו בשיחה על מה הוא מרגיש ולמצוא דרכים נכונות לעזור לו.
מנסיוני, עם משפחות רבות בהפרעת קש"ר שהנחיתי, למדתי שבבתים שבהם מקבלים הדרכה וכלים יש שיפור אדיר באווירה בבית, ביחסים עם הילד, בשיתוף הפעולה איתו, ובתחושת הערך והביטחון העצמי שלו.
בהחלט, הספר מתאים לכל ילד שחווה קשיים, שמרגיש שונה, וההורים רוצים להקל עליו ולהראות לו שהוא לגמרי נפלא, בדיוק כמו שהוא
הספר נכתב מנקודת מבטו של ילד בגיל בית הספר היסודי, אבל הוא מתאים גם להורים, למטפלים, למורים וגם לסבא וסבתא
בשירים מופיעות מגוון תופעות שקשורות להפרעת הקשב. אך לכל ילד יש תמהיל שונה של קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. לעיתים הפרעת הקשב גם מלווה בלקויות למידה או ויסות תחושתי ועוד… ולכן, אני ממליצה לקרוא ולשאול את הילד למה הוא הכי מתחבר ולמה לא. כך גם תוכלו להבין מה אופי הפרעת הקשב שלו.
את ההתפתחות המקצועית שלי התחלתי במכון וויצמן.
במהלך הדוקטוראט, למדתי שכשנתקלים בבעיה צריך להגיע לשורש שלה כדי למצוא לה פתרון מדויק. למדתי לשאול שאלות ולמצוא דרך ברורה לענות עליהן. להתבונן, לנסות, להפיק לקחים.
בהמשך, במכון אדלר למדתי את עולמם של הרגשות. איך הם מניעים אותנו לפעולה, עוזרים לנו להחליט ולהגיב, ואיך ניתן להיעזר בהם לפיתרון בעיות והתפתחות למשך כל חיינו.
את השילוב של שני העולמות האלו: המדעי והרגשי, הבאתי לתוך הסדנאות, ההרצאות והקליניקה שלי.
בעזרת שילוב של הנחיה ואימון אני נותנת ללקוחות שלי כלים לבחור את דרכם ואת הכוחות ללכת בה, לא רק בזמן העבודה המשותפת אלא גם הרבה אחריה.
אין שני בתים או אנשים שהם זהים, והפתרון לבעיה צריך להתאים לערכים של האדם או המשפחה ולסיבה הייחודית שיצרה אותה. לכן, אני ומי שבאים אליי מנסים בודקים ומדייקים עד שנשמעת אנחת הרווחה המיוחלת והם מצאו את הפיתרון הנכון להם.
אני מאוד אוהבת אתגרים ועוזרת בעיקר להורים ולילדים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז. לצד האתגר הגדול יש הצלחות נפלאות וחיזוק של הקשר בין הורים לילדיהם.