אתם מבקשים מהילד לסדר את החדר, הוא נכנס אליו ויוצא ושום דבר לא השתנה. באופן דומה גם עניין סידור המערכת נראה כמו משימה בלתי אפשרית. תמיד חסר משהו, או שלפעמים הוא פשוט סוחב הכל על הגב כל יום רק כדי שלא יחסר לו ספר או מחברת, והתיק מבולגן ועמוס והכל דחוס ומעוך שם בפנים. לכאורה זה עניין פשוט לסדר חדר או מערכת. אבל, זה סידור שמורכב מהמון גורמים ושלבים. אז מה שצריך לעשות זה פשוט לפרט אותם. לפרק את המטלות לשלבים קטנים ברי ביצוע. למשל: להסביר לילד שמבחינתכם סידור החדר פירושו להרים את הכביסה המלוכלכת לסל הכביסה, לסדר את שולחת הכתיבה ( וגם תסבירו איך) לאסוף את הזבל לפח וכו'. אפשר אפילו לסכם את השלבים האלו בכתב.
בפעם הבאת שתשלחו אותו לסדר את החדר הוא יבין למה אתם מצפים ממנו. אותו דבר לגבי סידור המערכת. מה להוציא, מה להכניס, מה צריך להיות בקלמר, ואולי אפילו לשים בתוך שמרדפים את המחברת והחוברת של כל מקצוע בנפרד כדי שיהיה לו יותר קל לשלוף ולשמור עליהם ביחד. אלו כלים לחיים שאתם נותנים לו כדי שיידע איך מתארגנים.